Regulamin

Regulamin sklepu internetowego sercezakopow.pl

określający m.in. zasady zawierania umów poprzez Sklep, zawierający najważniejsze informacje o Sprzedawcy, Sklepie oraz o prawach Konsumenta

SPIS TREŚCI
§1 Definicje
§ 2 Kontakt ze Sprzedawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Warunki zawierania umowy sprzedaży
§5 Płatności
§ 6 Realizacja zamówienia
§ 7 Prawo odstąpienia od umowy
§ 8 Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
§ 9 Procedura rozpatrywania reklamacji
§10 Pozasądowe metody rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
§11 Dane osobowe
§12 Zastrzeżenia
§13 Wzór formularza odstąpienia od umowy

§ 1 DEFINICJE
Konsument – Kupujący będący osobą fizyczną, kupujący w Sklepie lub podejmujący czynności zmierzające do dokonania zakupu
Kodeks cywilny –polska ustawa z dnia 23 kwietnia1964 r. Kodeks cywilny.
Kupujący– każdy podmiot kupujący w Sklepie lub podejmujący czynności zmierzające do dokonania zakupu.
Regulamin– niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy sercezakopow.pl prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://sklepzakopow.pl/.
Sprzedawca – Konrad Piotr Nyżnyk, prowadzący nierejestrowaną działalność gospodarczą
Ustawa o prawach konsumenta –polska ustawa z dnia 30 maja2014 r. o prawach konsumenta.
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
Formularz rejestracji – formularz w Sklepie Internetowym, umożliwiający założenie Konta.
Formularz zamówienia – Usługa Elektroniczna, formularz dostępny w Sklepie, który umożliwia składanie Zamówień, dodawanie Produktów do koszyka i ustalanie warunków sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
Konto – Usługa Elektroniczna, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sklepu, gdzie przechowywane są dane i informacje o Zamówieniach Klienta.
Newsletter – Usługa Elektroniczna, która pozwala użytkownikom na otrzymywanie informacji o nowościach, produktach i promocjach w Sklepie Internetowym drogą mailową.
Produkt – rzecz ruchoma, dostępna w Sklepie, stanowiąca przedmiot Umowy Sprzedaży zawieranej między Klientem a Sprzedawcą.
Umowa Sprzedaży – umowa zawierana między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego w celu zakupu Produktu.
Usługa Elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Usługobiorcy przez Sklep Internetowy.
Usługobiorca – osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna korzystająca z Usługi Elektronicznej w Sklepie Internetowym.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia, mające na celu zawarcie Umowy Sprzedaży z Sprzedawcą.

§ 2Kontakt ze Sprzedawcą

Adres działalności: ul. Dolna 4, 42-450 Wysoka

Adres e-mail: konrad.nyznyk@o2.pl

Telefon: +48 609 678 397

Adres do zwrotu towaru (w przypadku odstąpienia od umowy): wskazany każdorazowo w opisie produktu

Adres do wysłania reklamowanego towaru: wskazany każdorazowo w opisie produktu

Koszt połączenia telefonicznego lub transmisji danych wykonywanych przez Kupującego wynika z podstawowej taryfy operatora telekomunikacyjnego lub dostawcy usług internetowych, z którego usług korzysta Kupujący. Sprzedawca zwraca uwagę, że koszt połączenia międzynarodowego lub międzynarodowej transmisji danych może być wyższy niż koszt połączenia lub transmisji krajowej – w zależności od taryfy przyjętej przez operatora telekomunikacyjnego lub dostawcę usług internetowych, z usług którego korzysta Kupujący.

§ 3 WYMOGI TECHNICZNE

Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest: urządzenie z dostępem do Internetu przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.
Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e- mail.

§ 4 WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
Umowa sprzedaży między klientem a sprzedawcą zawierana jest po wcześniejszym złożeniu przez klienta zamówienia za pomocą formularza zamówienia lub telefonicznie
Cena produktu na stronie sklepu jest podana w złotych polskich i zawiera podatki. Klient jest informowany o łącznej cenie produktu, kosztach dostawy i innych opłatach, a także o obowiązku ich uiszczenia na stronie sklepu podczas składania zamówienia.
Zawarcie umowy następuje po złożeniu zamówienia przez formularz zakupu
Po złożeniu zamówienia sprzedawca potwierdza jego otrzymanie i przyjęcie do realizacji, wysyłając klientowi e-mail z potwierdzeniem. Umowa sprzedaży zostaje zawarta z momentem otrzymania tego e-maila przez klienta.
Treść zawieranej umowy jest dostępna klientowi poprzez: (1) udostępnienie regulaminu na stronie sklepu oraz (2) wysłanie e-maila z potwierdzeniem zawarcia umowy. Umowa jest również utrwalona w systemie informatycznym sklepu.

§ 5 PŁATNOŚCI
W Sklepie dostępne są następujące metody płatności:

a. przelew na rachunek bankowy Sprzedawcy;
b. Płatności elektroniczne i kartą kredytową za pośrednictwem HotPay.pl.

Płatności elektroniczne realizowane są przez HotPay.pl (ePłatności sp. z o.o. sp. k. .,Andrychów, numer KRS: 0000655383).

Termin Płatności
W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 3 Dni roboczych od złożenia zamówienia.

§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA

Termin realizacji zamówienia wynosi maksymalnie 14 Dni roboczych (chyba, że w ofercie podano inaczej).
W przypadku gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po jego opłaceniu.

Towar dostarczany jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

W Sklepie dostępne są następujące metody dostawy:
– za pośrednictwem firmy kurierskiej;
– za pośrednictwem Poczty Polskiej;
– za pośrednictwem ORLEN Paczki;
– do paczkomatów InPost.

Koszty dostawy, w tym transportu i opłat pocztowych, są widoczne na stronie sklepu i w trakcie składania zamówienia.

§ 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Kupujący ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
w którym Kupujący wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego weszła w posiadanie tego towaru;

w którym Kupujący wszedł w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego, weszła w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części, w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu towarów, które dostarczane są osobno, partiami lub w częściach.

Aby Kupujący mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w §2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
Kupujący może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Kupujący uprzywilejowany wyśle informację dotyczącą wykorzystania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY
W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Kupującego o wykorzystaniu prawa odstąpienia od umowy.

Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Kupujący uprzywilejowany nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze towar od Kupującego, może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres: wskazany każdorazowo w opisie produktu niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Kupujący poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Kupujący uprzywilejowany odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.

Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.

Kupujący odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, Kupujący uprzywilejowany również będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. O szacowanej wysokości tych kosztów Kupujący zostanie poinformowany przez Sprzedawcę w opisie towaru w Sklepie lub podczas składania zamówienia.

§ 8 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w § 7 Regulaminu, nie przysługuje w odniesieniu do umowy:
w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Kupującego lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;

w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

§ 9 PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
W punkcie 9 niniejszego regulaminu przedstawiono ogólne zasady postępowania reklamacyjnego, które dotyczą wszelkich reklamacji składanych do Sprzedawcy, w tym reklamacji dotyczących Produktów, Umów Sprzedaży, Usług Elektronicznych oraz innych kwestii związanych z funkcjonowaniem Sprzedawcy lub Sklepu Internetowego.

Reklamację można zgłosić na kilka sposobów:
Pisemnie na adres: ul. Dolna 4, 42-450 Wysoka;
Elektronicznie, wysyłając wiadomość na adres: Konrad.nyznyk@o2.pl
W ramach reklamacji Produkt może zostać odesłany na adres: ul. Dolna 4, 42-450 Wysoka
W opisie reklamacji zaleca się zawarcie następujących informacji: (1) okoliczności dotyczących reklamowanego produktu, w tym rodzaju i daty problemu; (2) żądanie rozwiązania sprawy, np. prośba o naprawę, wymianę produktu, obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy, oraz (3) dane kontaktowe wnioskodawcy. Choć podanie tych szczegółów nie jest obowiązkowe, może znacznie przyspieszyć rozpatrzenie reklamacji.
W przypadku zmiany danych kontaktowych w trakcie rozpatrywania reklamacji, składający reklamację zobowiązany jest poinformować o tym Sprzedawcę.
Składający reklamację może dołączyć dowody (np. zdjęcia, dokumenty, Produkt) wspierające sprawę. Sprzedawca ma także prawo poprosić o dodatkowe informacje, które mogą pomóc w szybszym rozpatrzeniu reklamacji.
Sprzedawca rozpatrzy reklamację najpóźniej w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
Odpowiedzialność Sprzedawcy określa prawo, w szczególności Kodeks Cywilny, Ustawa o Prawach Konsumenta oraz ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną z 18 lipca 2002 r. W odniesieniu do reklamacji, odpowiedzialność Sprzedawcy zależy od daty zawarcia umowy i rodzaju produktu, w tym:
9.1 W przypadku produktów zakupionych do 31 grudnia 2022 r., odpowiedzialność Sprzedawcy reguluje Kodeks Cywilny w wersji obowiązującej do tego dnia (rękojmia).
9.2 Produkty nabyte od 1 stycznia 2023 r. podlegają przepisom Ustawy o Prawach Konsumenta z uwagi na przepisy dotyczące niezgodności towaru z umową.
9.3 Produkty cyfrowe oraz usługi cyfrowe, które były dostarczone po 1 stycznia 2023 r., także podlegają szczególnym przepisom o odpowiedzialności z tytułu niezgodności z umową.
Produkty mogą być objęte gwarancją, która stanowi dodatkową odpowiedzialność umowną. Gwarancja, jeżeli jest oferowana, jest regulowana przez warunki podane w odpowiednich dokumentach, takich jak karta gwarancyjna. Gwarancja nie wpływa na ustawowe prawa konsumenta.
Postanowienia w pkt 9.2 i 9.3 stosuje się również do osób fizycznych zawierających umowy niezwiązane z ich działalnością gospodarczą, jeśli umowa nie ma charakteru zawodowego.

§ 10 POZASĄDOWE METODY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

Sprzedawca informuje Konsumenta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Konsument może skorzystać m.in. z:

  • pomocy odpowiedniego Europejskiego Centrum Konsumenckiego z Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich. Centra udzielają informacji o prawach konsumentów i pomagają w rozwiązaniu sporu w przypadku zakupów transgranicznych. Pomoc Europejskich Centrów Konsumenckich jest co do zasady bezpłatna. Lista Centrów Konsumenckich właściwych dla danego państwa znajduje się pod adresem:https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
  • internetowej platformy ODR (Online Dispute Resolution), zapewnianej przez Komisję Europejską, dostępnej pod adresem:https://ec.europa.eu/consumers/odr

Ponadto, na terenie Rzeczypospolitej Polskiej można skorzystać z następujących form wsparcia:

  • mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne.
    Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj:
    https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php
  • pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne.
    Wykaz sądów dostępny jest pod adresem:
    https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php Poprzednie postanowienie ma charakter informacyjny i nie stanowi zobowiązania Sprzedawcy do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.

Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest dobrowolne zarówno dla Sprzedawcy jak i Konsumenta.

Konsument może dodatkowo skorzystać z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.

§ 11 DANE OSOBOWE
Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.

Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:

  • umowa lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
  • ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy w Sklepie.

Dane Kupującego podane w związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane do momentu, w którym:

-przestanie obowiązywać umowa zawarta między Kupującym a Sprzedawcą;
-na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych Kupującego;
-ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę, związanych z umową zawartą przez Sklep;
-zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy

Kupującemu przysługuje prawo żądania:
– dostępu do swoich danych osobowych,
– ich sprostowania,
– usunięcia,
– ograniczenia przetwarzania,
– przeniesienia danych do innego administratora a także prawo:

  • wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez Sprzedawcę). W celu realizacji swoich praw, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą przy wykorzystaniu danych z § 2 Regulaminu.

W przypadku gdy Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Kupujący może złożyć skargę do organu właściwego dla ochrony danych osobowych. W Polsce jest nim Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

§ 12 ZASTRZEŻENIA

Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.

Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.

Wszelkie umowy zawierane na podstawie niniejszego Regulaminu podlegają przepisom prawa polskiego, z zastrzeżeniem ust. 4.

Wybór prawa polskiego dla umów zawartych na podstawie Regulaminu z Konsumentem nie uchyla i nie ogranicza praw tego Kupującego, przysługujących mu na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, znajdujących zastosowanie dla Konsumenta w sytuacji, w których nie ma miejsca wybór prawa. Oznacza to w szczególności, że jeśli właściwe dla danego Konsumenta przepisy krajowe przewidują ochronę szerszą niż wynikająca z niniejszego Regulaminu lub prawa polskiego – stosuje się tę ochronę szerszą.

Umowy zawierane na podstawie Regulaminu zawierane są w języku polskim.

W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym, związanego z umową zawartą za pośrednictwem Sklepu, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.

§ 13 WZÓR FOMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(Wypełnij i wyślij ten formularz tylko, jeśli chcesz odstąpić od umowy)
Adresat:
Konrad Nyżnyk
Ul.Dolna 4
42-450 Wysoka
SerceZakopow.pl
e-mail: Konrad.nyznyk@o2.pl
telefon: +48 609 678 397
Ja/my, niżej podpisany/a, informuję/informujemy o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących produktów:
• Nazwa produktu: ___________________
• Numer zamówienia: _______________
• Data zawarcia umowy: ____________
• Data otrzymania towaru: __________
Dane konsumenta:
• Imię i nazwisko: ___________________
• Adres konsumenta: __________________
• Adres e-mail: ___________________
• Numer telefonu: __________________
Podpis konsumenta (jeśli formularz jest wysyłany w wersji papierowej):


Data: ___________


Wskazówki:

  1. Proszę wysłać formularz na adres e-mail [adres e-mail sklepu] lub na adres pocztowy sklepu.
  2. Zwracany towar należy odesłać w terminie 14 dni kalendarzowych od daty złożenia odstąpienia od umowy.
  3. Koszt odesłania towaru ponosi konsument.
Koszyk
Przewijanie do góry